zondag 21 augustus 2011

The End

Tot nu toe woonde ik ergens omdat ik er was geboren, er mijn werk had of er was gaan studeren. Door mijn emigratie naar Frankrijk leek mijn woonplek zo'n bewuste keuze, dat er nooit iets mis mee mocht zijn. En als ik dan op andere plekken in Frankrijk kwam of zelfs in Italie, betrapte ik me op de gedachte; zie je wel hier is het misschien wel nog leuker/mooier, of dit had nog beter bij ons gepast, of we hebben toch te snel besloten. Maar zo kan ik niet blijven denken; ik wordt er knettergek van. Dit is wat het is! Soms baal ik van het werk aan het huis dat we niet voorzien hadden, soms is het eenzaam omdat ik nooit volledig zal integreren puur om het feit dat ik nu eenmaal 38 jaar geschiedenis in een ander land heb liggen. Maar andere momenten zie ik ook weer heel helder dat we dit leven nooit in Nederland hadden gehad. De emigratie heeft gebracht wat ik er van verwacht had en meer, het leven is na drie jaar zo langzaam aan weer 'gewoon' geworden, maar de twijfel of je er ECHT goed aan hebt gedaan, die wil ik niet meer. Ik blijf en dit is wat het is. Mijn leven is hier, in dit dorp en in dit huis. Daar komt voorlopig geen verandering is. Niet dat ik daar aan twijfelde, maar toch. Ik heb een punt gezet. Nieuwe projecten zullen we altijd bedenken en ook wel weer uitvoeren. Op een of ander manier is dit inzicht voor mij ook de reden om te stoppen met de blog. De blog is mijn link met Nederland en zorgt ervoor dat ik de dingen continu vergelijk. Ik heb ervan genoten om jullie al die tijd op de hoogte te houden. Ik heb altijd het plan gehad om van gedeeltes van de blog en alles wat ik nog niet geschreven heb een boek te schrijven. Dus wie weet komt dat er ooit nog eens van, als ik de rust ervoor heb gevonden. Ik laat de blog voorlopig online zodat hij gebruikt kan worden als naslagwerk. Bedankt en tot ziens!!!!

8 opmerkingen:

Unknown zei

succes meis, ik ga je verhalen missen!

Zzzebra zei

Och wat jammer, ik heb van je verhalen genoten. Je zit nog niet op Facebook toch? Kon je niet vinden. Bedankt voor de verhalen!

Grtz,

Dunja Blom

Sabrina Marz zei

O jee, ik las "The End" en dacht: Het zal toch niet?? Maar toch... Wat jammer zeg! Bedankt voor al je leuke verhalen en voor de tip over leboncoin.fr. Petje af hoor, je hebt er echt iets van gemaakt daar in Frankrijk. Veel geluk!

Anoniem zei

Veel geluk in Frankrijk!

website toeristische informatie frankrijk

Eef zei

wauw wat onwijs gaaf, veel succes

Emma zei

Ik heb erg van je verhalen genoten.

free money zei

interessante Infos

Peter zei

Prachtig om naar Frankrijk te gaan! Hoe hebben jullie het gedaan met verhuizen? Container gehuurd?