zaterdag 20 september 2008

Welkom


Het is fijn om te merken dat we aan alle kanten van harte welkom zijn. Bij de school worden we geregeld aangesproken. Nathalie en Veronique wonen in ons dorp en hebben kinderen in de klas van Storm. Nathalie heeft er zelfs vijf en haar kinderen zijn ook blond (best wel opvallend hier). Ze spreek uitstekend Engels omdat ze op de beurs in Parijs werkte. Een andere dame woont hier vanaf augustus en kent dus ook niemand, komt uit Toulouse, spreekt ook Engels en heeft jaren in Rome gewoont. Bij hun zijn we al uitgenodigd. Ik mag ook al kussen met een vrouw, wie ik maar twee minuten gesproken heb op het dorpsfeest. Meestal staan we dus het langst te kletsen bij de school. Wie had dat gedacht. Tja, nu zijn we nog interessant. Hollanders????? Het is fijn om te merken dat er niet alleen boeren wonen. Nee het is veel moderner dan ik dacht. Iedereen wil ons helpen met vertalen, spullen lenen enz. Er stond zelf een flesje wijn in het nieuwe huis op ons te wachten van Nederlanders uit de buurt. Is het niet geweldig? Ja we voelen ons erg welkom.

1 opmerking:

Unknown zei

Hallo Jan, Resi en de rest van de Limbeekjes.

Ik heb net een stukje van jullie weblog bekeken en wil jullie graag succes wensen in Frankrijk.
Tijdens een bezoek aan oom Eef begin juni kreeg ik te horen dat jullie zouden gaan emigreren. Dat het allemaal snel was gegaan, bleek bij terugkomst van onze vakantie toe ik een bord met de kaart van de "Limbeek" aantrof. Erg leuk, zeker met mijn vak. Ik heb zelf ook nog een beschrijving van de beek, maar die staat vol met vaktermen. Zodra je nieuwe e-mailadres in gebruik is, zal ik het verhaal scannen en toesturen.

De verschillende Limbeeks lopen, op zijn zachtst gezegd, de deur niet bij elkaar plat, maar mocht je/jullie in de buurt zijn of komen; je bent nog steeds welkom.

groeten,
Jan Rikus, Carola, Roos, Merel en Noor