dinsdag 22 september 2009

Pokemon

Het bericht van de nieuwe vriend kreeg nog een staartje. Net nadat Jacco had besloten dat hij een nieuwe vriend had, werden al zijn pokemonkaarten gestolen. Even voor diegene die dit fenomeen niet kennen. Het is zoiets als vroeger het sparen van kaarten van voetbalspelers. De meeste kinderen zien dit als een heilig bezit. Een setje van 10 kaarten kost maar liefst 5 euro. Ze zouden al hun spaargeld eraan uitgeven als het mocht. Het bedroeg hier dus inmiddels een redelijk kapitaal. Ik was hier natuurlijk behoorlijk pissig over en ging verhaal halen bij de juf. Deze was net in gesprek met de vrouw die ik gisteren beschreef. De nieuweling. Mij werd duidelijk dat ik me er beter niet mee kon bemoeien en had al een idee van de dader. Zonder Pokemon zou hij niet kunnen integreren moet hij hebben gedacht. Gelukkig heeft de juf Pokemon verboden en heeft hij al zijn kaarten weer terug. Nu zal Jacco voortaan buitenschool moeten ruilen. Phfff wat een rust.

Geen opmerkingen: