zondag 11 oktober 2009

Een Jaar


Naast het feestje was het dus ook tijd om de jaarbalans eens op te maken. Terugkijkend hebben we het ontzettend naar ons zin. De omgeving, het huis, het klimaat maakt dit een ontzettend fijne plek om te wonen. Het feit dat we in de zomer kunnen gaan kanoën, in de winter gaan skieën en in het voor en najaar gaan wandelen in de bergen, is voor ons echt genieten. Het leven op het platteland bevalt ons ook prima. Het is dorps maar benauwd ons niet. We doen zo nu en dan mee en doen verder gewoon ons eigen ding. In positieve zin ben ik door veel dingen verrast. We hebben sneller mensen leren kennen en het leven wijkt ten opzichte van veel gewone dagelijkse dingen, eigenlijk niet veel af van het leven in Nederland. De boodschappen, kapper, kledingwinkels enz. zijn weleenswaar wat verder, maar ik kan nog steeds erg mezelf zijn (ook als je je haar eens in een vreemde kleur wilt verven). Echter het opnieuw vinden van de meest eenvoudige dingen heeft me meer energie gekost, als ik van te voren had ingeschat. Ook was de vele visite van het eerste jaar een behoorlijke aanslag op onze energie. In totaal hebben we 60 dagen visite gehad van in totaal 28 verschillende mensen waarvan de helft twee(drie) keer is geweest. Dit hoort bij emigreren en daar vinden we wel weer een goede weg in. Al met al hebben we dus absoluut geen spijt.

1 opmerking:

Afke zei

hee Resi, ik vind het heel leuk om te lezen wat je allemaal op je blog zet, wat mij betreft zo weer een jaar door! Voor mij is het heel snel gegaan, kan me niet voorstellen dat je daar alweer een jaar zit! Is het voor jullie ook snel gegaan? En spreken de kinderen al beter Frans dan jullie ;-) groetjes Afke