woensdag 13 april 2011

Energie vervolg

Zoals ik jullie eerder vertelde, kregen wij eind vorig jaar een enorme factuur gepresenteerd door onze gasleverancier Primagaz. Nadat wij er ons eens goed in hadden verdiept, bleek het niets te maken te hebben met slechte taalbeheersing, onwetendheid, naïviteit of wat dan ook, maar puur en alleen met grove fouten vanuit Primagaz. Zij lieten het tot drie keer na om iemand langs te sturen voor een reële schatting van verbruik, metingen en correcte controles. Helaas moest het zover komen dat onze betalingsachterstand zo hoog opliep dat Primagaz geen gas meer kwam leveren. Na vele boze telefoontjes kwam er eindelijk iemand langs. Deze vrouw gaf ruiterlijk toe dat er grote fouten zijn gemaakt en dat we veel pech hebben gehad. Zij gingen dan ook accoord met de 50 euro vergoeding per maand voor iedere maand dat zij hun werk niet goed hebben gedaan. Aangezien we praten over twee jaar slecht werk, is dat een aardig bedrag. Natuurlijk heel ongebruikelijk dat ze betalen, maar wel erg terecht. Ik vond het een hele overwinning van mezelf. Dit heb ik toch maar allemaal in het Frans voor mekaar gebokst. Maar het heefter voor gezorgd dat we ons ineens erg bewust zijn van ons energieverbruik en ruk bezig zijn met allerlei bezuinigende maatregelen.

Geen opmerkingen: