zaterdag 23 juli 2011

Pubers

Gisteren moest ik voor het een en ander in Beaumont de Lomagne zijn. Terwijl ik met de kinderen stond te wachten, klonk er een knal. Het leek of wat verveelde pubers een rotje op de straat gooide. Direct trok het de aandacht van de kinderen. Niet veel later nog eens en ineens lag er een duif op de straat. Ik moest de kinderen weerhouden om er direct naartoe te rennen om het beest te helpen. Ik had geen reactie. Natuurlijk zorgen duiven hier en daar voor overlast omdat ze enorme hopen poep achterlaten. Ik heb Adriaan van Dis weleens horen zeggen dat het de ratten van Parijs zijn tegenwoordig. Maar om getuigen te zijn van deze 'moord', was even de keiharde werkelijkheid van het leven à la campagne, waar ook volwassenen zich soms gedragen als verveelde pubers.

Geen opmerkingen: