donderdag 14 mei 2009

Fijne Waaidag


...Het stormt. De wind giert door het Honderd Bunderbos. Poeh zit op een boomstam en luistert naar de wind. Woehi...woeoesjj......onderweg vliegt Knorretje voorbij. "Fijne waaidag Knorretje" zegt Poeh. "Waar ga je heen?" "Dat w-weet ik niet," piept Knorretje met een bibberstemmetje. "Vraag het maar aan de wind. Die is vandaag de baas!"...
Dit is een stukje uit een van Poeh's meest bekende verhalen. Ik moet er altijd aandenken als we hier weer eens zo'n waaidag hebben. De dag erna kan het windstil en zonnig zijn. Maar ik houd niet van de waaidagen. De luiken moeten vast en het gieren van de wind roept herinneringen op aan de grote enge storm van januari. Ineens is wonen op een berg, niet zo leuk. Maar als ik dan weer denk aan de manier waarop Poeh de waaidag tegemoed treed, word ik weer een beetje vrolijk en zeg ik gewoon tegen mezelf; Fijne waaidag!

Geen opmerkingen: