vrijdag 19 juni 2009

Courgette Recepten


Met de vele courgettes die de afgelopen dagen van onze vier plantjes afkwamen heb ik me uitgeleefd op de veelzijdigheid van deze groente. Wist je namelijk dat je van courgette ook cake kan maken of dat je ze kan frituren? Deze bewerkingen waren echt nooit in mij opgekomen als ik me er niet in had moeten verdiepen vanwege het bizarre aantal courgettes. Eigenlijk aten we courgettes alleen maar door de pasta als vervanger van prei. Maar zowel Jan als Jacco bleven maar beweren dat ze courgette helemaal niet lekker vonden. Jan hield wijs zijn mond, en Jacco at al zeurend zijn bord toch vaak leeg. Ik heb ooit ergens gelezen dat je iets minimaal tien keer moet hebben gegeten voordat je gewend bent aan de smaak en de structuur. Tja, dus zal ik er aan moeten geloven dat hij er echt niet van houdt. Maar na al dat experimenteren zijn er een paar recepten die er uit sprongen en ook bij Jan en Jacco in de smaak vielen. Dat zijn de zoetzure courgettes, die qua smaak erg op atjar lijkt, wat natuurlijk super is aangezien je dat hier niet kan krijgen, en ook de gefrituurde courgette met vis, tomatensaus en mozzarella. Mijn favoriet is wel de geroosterde courgettes als salade met feta en truffel-olie. De meeste recepten vond ik op Iensrecepten (zie links). Natuurlijk deed ik er wel mijn eigen ding mee, maar dat is juist zo leuk. Wil je graag mijn versie of heb je vragen, mail gewoon even.

Geen opmerkingen: