donderdag 18 juni 2009

Niet giftig !!


Al weer een paar weken geleden trof ik voor het eerst een slang aan in mijn kruidentuin. Ik moet je zeggen dat was wel even schrikken. Niet een kleine, nee best wel groot iets van 1,5 meter of zo. Als je in Zuid-Frankrijk gaat wonen dan weet je dat dit soort zaken erbij horen, maar ik moet je zeggen dat de eerste keer in levende lijve toch echt wel schrikken is. Na wat onderzoek op het web, weten we inmiddels dat het de geelgroene toornslang is, maar belangrijker; hij is niet giftig. In de weken die volgde hoorde we meerdere verhalen over deze TUINSLANGEN, zoals ze door de meesten genoemd worden. Zo vonden we ook uit dat ze graag wonen in hoog gras en struiken. Ongeveer een derde van ons land voldoet aan deze beschrijving en dus vond ik het hoog tijd voor een flinke maaibuurt. Maar hoe verwijder je gras dat inmiddels een meter hoog is? Nou daar hebben we een boer voor die ongeveer alle weilanden bezit waar wij op uit kijken. Toen ik hem belde, vroeg hij of ik al lekker bruin was, want we zaten er zo lekker bij met dat zwembad. Wellicht toch maar iets minder skinny dippen,....Niet veel mensen spreken erover, bang dat de toeristen weg blijven. Maar als je maar een beetje lawaai maakt zijn ze weg voor je ze kan zien en als het gras kort is is er niets aan de hand. Nu maar hopen dat mijn moeder van de zomer nog wel durft te komen.

Geen opmerkingen: