zaterdag 13 juni 2009

Zwembad


Sinds begin mei zijn de kinderen eigenlijk dagelijks in het zwembad te vinden. Jan en ik nemen zo nu en dan een duik en dat is toch wel heerlijk verfrissend. Op een dag als vandaag wanneer de temperaturen stijgen tot wel 33 graden is het bijna noodzakelijk. Toen ik nog thuis woonden was er bij ons in de straat één stel dat een zwembad had. Op hele hete dagen mochten alle kinderen van de straat daar zwemmen. Ik voelde me toch wat onwennig bij deze ontzettend lieve mensen. Ik kon me niet voorstellen dat je een zwembad zou hebben, waar iedereen in mag en dat er zelfs een bak met zwemkleding klaar stond voor wie geen badpak bij zich had. Maar zo gaat het nu ook bij ons. Als de schoonmaakster haar dochter meeneemt of een vriendje van de kinderen komt spelen. Maar het blijft belangrijk om toezicht te houden, want Jacco's vriendje zei dat hij echt geen bandjes nodig had in het zwembad en sprong dol-enthousiast het zwembad in. Mooi dat ik er met kleren en al er achteraan kon springen want zwemmen kon hij dus niet. Gelukkig was hij niet zo geschrokken dat hij het water niet meer in ging, maar in iedergeval nooit meer zonder die oranje hulpstukken.

Geen opmerkingen: