woensdag 28 oktober 2009

Bibliotheek

Iedere zaterdag als Jacco en Tessa op circusschool zitten, moet ik toch dat uur overbruggen en heb ik een fijn nieuw ritueel om samen met Storm de markt en de bieb af te struinen. Het is een zalig klein bibliotheekje. Zelf heb ik ook in een bibliotheek gewerkt, evenals mijn moeder. Ik lees niet veel, maar ik ben wel een infofreek (internet is daarom helemaal fantastisch). Maar voor een kind is het heerlijk om je te verliezen in prentenboeken in een enorme stapel kussens. De boeken worden wel gescand maar een lidmaatschapskaart wordt niet gebruikt (neemt weer zoveel plek in je portomonee in). Na twee keer hoef ik ook mijn naam niet meer te zeggen, ik ben een vaste klant. Ik mag maar liefst 20 boeken meenemen op een gezinskaart van 13,50 per jaar. Dus probeer ik in het drukke avondritueel niet alleen Nederlandse maar ook nog Franse boeken te proppen, en met een leentijd van maar twee weken, is dat niet echt een succes. Gelukkig kan ik gewoon mondeling verlengen en vinden de kinderen het ook leuk om zo nu en dan alleen te lezen/kijken.

Geen opmerkingen: