donderdag 22 oktober 2009

Chocolade


Nu het ook hier kouder wordt komt het buitenleven mee naar binnen, want daar is het lekker warm. Heel specifiek houd dat in dat we weer muizen hebben. Ons huis is wellicht wel nooit muizendicht te krijgen, dus vond ik dat ik er maar aan moest wennen, want een poes zal er om allergische reden nooit komen. Nu lag ik twee dagen ziek op bed en werd het me duidelijk dat de muizen hun terrein van de ruimte tussen het dak en het plafond hadden uitgebreid naar de slaapkamer. Dat vond ik toch echt wel een minder fijn idee. Misschien liepen ze wel over de bedrand??? Ik hoor nogsteeds allerlei vreemde geluiden die ik niet kan thuisbrengen. Maar op een nacht, hoor ik dat knagende geluid wel heel dichtbij. Bij het aandoen van het licht stopte het even. Maar toen dacht ik het wel te kunnen localiseren. Het geluid kwam uit de lade van mijn nachtkastje, die ik blijkbaar open had gelaten. Dus deed ik hem dicht en verwachte dat het daarmee klaar was. Maar er zat dus inderdaad een muis in, die vervolgens op zoek ging naar een uitgang en daarbij het een en andre in mijn nachtkastje omverliep. Jan werd eruit gestuurd om het probleem op te lossen. De muis bedacht zich geen moment en sprong het nachtkastje uit zodra het deurtje open was, via Jan de vrijheid tegemoed. En wat bleek, er lag nog een restantje chocolade in mijn lade.

Geen opmerkingen: