donderdag 6 mei 2010

Poepen


Ik heb altijd goede herinneringen gehad aan Koninginnedag. In mijn beleving was het meestal heerlijk lenteweer. Oudhollandse spelletjes, fanfares en versierde fietsen staan mij bij. Vorig jaar vierden we het bij de Nederlandse vereniging in Toulouse. Dit jaar reisde ik van Nederland naar Frankrijk tussen vele Nederlanders die naar hun tweede huisje reisden. Ik had dus even oranje-tompoezen mee kunnen nemen. Maar dat was ik helemaal vergeten. Die dag kwamen vrienden van ons aan in Frankrijk. Hun zoontje vond het wel jammer dat hij die byzondere dag had moeten missen. Toen ik hem vroeg wat hij dan het meeste gemist had, bleek dat de rommelmarkt te zijn. Ik beloofde hem een heuse Koninginnedag in Frankrijk. Dus trokken we naar de "vide grenier", maakten mutsen en gingen sleuteltje poepen. Het is zo gemakkelijk, maar zo leuk om kinderen op deze manier gelukkig te maken!

1 opmerking:

Anoniem zei

Dank je wel voor de info over rommelmarkten en sites zoals marktplaats etc.
Onlangs een résidence secondaire gekocht op het kruispunt van Lot en (in) Tarn-et Garonne. Zijn dus erg op zoek naar deze info.
Leuk jullie blog te lezen.
Bonsoir, vanuit Holland.