donderdag 17 juni 2010

Parkeren


Van de week viel er op mijn franse deurmat een rekening van de de Nederlandse overheid omdat ik blijkbaar in mijn laatste bezoek aan Nederland maar liefst vier kilometer te hard had gereden om 6 uur in de ochtend op een compleet lege snelweg. Dacht ik af te zijn van deze betuttelende onzin...nee hoor...ze weten je overal te vinden. Een echte meevaller dan wel het parkeerbeleid hier. Je hoeft hier uberhaupt maar zelden te betalen. Bij ziekenhuizen en dergelijke is het zowiezo gratis, zelfs in een grote stad als Toulouse. Daarnaast kennen ze hier de bizare regel dat je tijdens lunchtijd (tussen twaalf en twee), juist wanneer het dus eigenlijk druk is, niet hoeft te betalen. De tarieven zijn hier bijzonder laag, voor een hele dag parkeren in een stad als Toulouse ben je 9 euro kwijt. Tja, op zulke momenten denk ik dan toch weer.. ha fijn... geen ontmoedigingsbeleid....maar een reden om vaker de stad in te gaan.

Geen opmerkingen: