maandag 14 juni 2010

bellen


De moderne techniek laat mij in de steek. Onlangs kreeg ik van Jan een prachtige nieuw mobieltje, zo'n Nokia 97n, vol vernuft en leuke gadgets, omdat ik iedere dag aan het vloeken was op mijn oude telefoon en daardoor ook heel slecht bereikbaar was. Tot ik er achter kwam dat ik voor veel van die widgets het internet nodig heb om het te downloaden. En dan begint het probleem. Daarvoor moet je een abonnement hebben. Dat kan in Frankrijk of in Nederland. Op dit moment heb ik nog een abonnement in Nederland omdat nog steeds goedkoper is als in Frankrijk, wanneer je ook regelmatig naar het buitenland wilt kunnen bellen. Maar wanneer ik hier in Frankrijk mijn Nederlandse mobiele nummer opgeef, zeggen ze vaak: laat maar. Eigenlijk wel logisch, want dat is tenslotte veel duurder. Dus wil ik ook een Frans mobielnummer, maar ik heb geen zin om met twee mobieltjes rond te gaan lopen. Na veel navraag bij zowel Nederlandse als franse providers, was dit volgens hun alleen mogelijk met een toestel waar twee simkaarten in kunnen. Wederom geen optie omdat ik net een nieuw toestel had. Maar via een zakencontact ben ik achter gekomen dat er wel degelijk een oplossing is; TRANSATEL mobiel. Zij bieden op één simkaart een Frans en Nederlands nummer(ook Belgisch en Zwitsers als je wilt) en tevens onbeperkt internet op je mobiel, en dat alles via het lokale netwerk. Voor mij is dit DE oplossing. Super klantvriendelijk, nu ik ook steeds meer franse klanten heb en ik kan ook nog eens mijn Nederlandse nummer behouden. Het lijkt wel een reclamepraatje, maar ik denk dat velen van jullie hier je voordeel mee kunnen doen. Zelf moet ik helaas mijn Nederlandse contract nog uitdienen tot april volgend jaar, tenzij iemand die van mij wilt overnemen (ik bied de resterende belminuten van rond de 80,-)

Geen opmerkingen: