zaterdag 22 januari 2011

In bedrijf

Opdat ik op het moment van emigratie niet alles overhoop wilde halen liepen mijn bedrijfsactiviteiten nog altijd vanuit Nederland. Op het adres van mijn moeder liep mijn bedrijf gewoon door. Hiervan was de Kamer van Koophandel op de hoogte. Blijkbaar was dat geen probleem. Ik werkte nog altijd voor Nederlandse klanten. Maar de afgelopen twee jaar heb ik ook hier wat contacten opgebouwd. En met ingang van het nieuwe jaar heb ik besloten dat ik nu alles officieel hier wil hebben. Daarvoor was het nodig om mijn bedrijf in Nederland op te heffen. Dat vond ik best wel moeilijk. Terwijl er natuurlijk fysiek niets veranderd. Zelfs mijn bedrijfsnaam, site en mailadres blijven hetzelfde. Toch vond ik het een emotioneel moment. Via www.auto-entrepreneur.fr heb ik me mijn nieuwe bedrijf ingeschreven in het franse systeem. Wanneer je dingen afsluit is er ruimte voor nieuwe dingen om te ontstaan. Dat weet ik al heel lang, maar de stap is nooit gemakkelijk. Maar ik heb het gedaan.Wat er verder allemaal bij komt kijken weet ik nog niet, maar ik houd jullie op de hoogte.

Geen opmerkingen: