donderdag 3 februari 2011

Façade

Ons huis is grotendeels gebouwd met ongebakken bakstenen. Dat is eigenlijk niet veel meer als droog geworden klei. De oude eigenaar heeft de betonnen laag die deze stenen beschermde tegen alle weersinvloeden bloot gelegd, omdat hij dacht dat er wellicht fraaie stenen onder deze betonnen laag zaten. Na zeker vier jaar zonder bescherming brokkelt ons huis ieder jaar een beetje verder af. We konden dan ook eigenlijk niet langer wachten met het aansmeren van de façade. Wij kozen dit maal voor een crepi van chaux (kalk). Zodat de natuurlijke klei laag ook eindelijk kan ademhalen. Door deze werkzaamheden moest de sateliet van de muur. Met het gevolg dat we geen tv kijken. Zo kom ik tot de ontdekking dat ik net als op vakantie het zalig vind als er geen tv is. Maar zodra hij er wel is, ik moet kijken. Dus lees ik eindelijk eens een boek en maak ik die plakboeken die ik al zo lang wil maken.

Geen opmerkingen: