donderdag 17 maart 2011

Schoolvervoer

Ieder departement is verplicht om het vervoer van alle schoolgaande kinderen te regelen; de afdeling Conseil General is hier voor verantwoordelijk. Meestal wordt dit met schoolbussen geregeld, maar in enkele gevallen is dit niet het geval. Zo ook bij ons. Ik vond dit een hele normale gang van zaken voor een lagere school, daar wij in Nederland de kinderen ook gewoon zelf naar school brachten. Tot dat een vriendin mij een speciaal document kwam brengen waarop ik kon aangeven, dat ik zelf het vervoer regelde van mijn kinderen en daar graag een vergoeding voor wenste te ontvangen.  Ik kon er het aantal kilometers op aan geven; welke ik zelf op nog geen 5 km schatte, maar volgens haar was het toch zeker 8 km, althans dat had zij opgegeven en dus kon ik niets anders als hetzelfde doen. Onlangs viel er een positief besluit in de bus. Het vergoed natuurlijk nooit de onkosten, maar ik kan er toch minstens een maal mijn tank mee vullen en dat is is toch heel aardig in deze tijd, waarin benzine onbetaalbaar aan het worden is.

Geen opmerkingen: