woensdag 9 december 2009

Creche

Afgelopen weekend hebben we weer met een aantal dorpsgenoten de "creche" oftewel de kribbe opgezet. Omdat dit dorp inmiddels 25 kinderen onder de 18 jaar kent (op 108 inwoners), is het een leuke gelegenheid voor de kinderen om met schaar en lijm in de weer te gaan om allerlei kerstversieringen te maken voor wat hier in de volksmond het "aquarium" heet. Dit om de eenvoudige reden dat door deze ruimte bijna geheel uit ramen bestaat. Alle kinderen spelen met elkaar en wij sloten het geheel af met een heerlijke zelfgemaakte notenlikeur. Ik vroeg of ik die likeur ook kon kopen bij de maker. Maar mijn vraag werd alsvolgt doorgespeeld; "Resi wil graag het recept van de notenlikeur!!" Het is duidelijk, hier maak je alles zelf. Het was een gezellig samen zijn, waar ik me steeds meer op mijn gemak ga voelen, omdat we duidelijk welkom zijn, de mensen grapjes met ons maken en we ons steeds beter kunnen uiten. Ik heb ze zelfs geleerd om in het Nederlands goedendag te zeggen. Hi hi..

1 opmerking:

Roelien zei

Hoi Resi,

Leuk stukje! Ben benieuwd hoe die likeur smaakt.. Erg leuk zoals jullie integreren en ook hoe jullie iets van onze taal overbrengen, lijkt me geen makkie voor een fransman trouwens!

Hartelijke groet Roelien