zaterdag 16 januari 2010

Ufo


Deze oud en nieuw staken wij in Nederland vuurwerk af. Iedereen die zijn vuurwerk pakket kwam ophalen kreeg er gratis een chineese geluksballon bij. Een leuk ritueel waar ik goede herinneringen aan heb omdat we dit kado kregen van een heel dierbare vriendin op ons afscheidsuitje. Maar als je het ding ziet gaan denk je; als dat maar goed gaat, want je kunt er blijkbaar het nieuws mee halen. Steeds vaker lees ik de franse krant via internet om op de hoogte te zijn van het plaatselijke nieuws. Het bericht dat het mysterie van de UFO was opgelost, maakte me toch wel erg nieuwsgierig;

Op 600 meter van de kust werd een object gesignaleerd met geel en rood licht c.q. vleugels. Zowel vissers als bewoners van de kustplaats getuigden op 1 januari de UFO gezien te hebben. De getuigenissen waren consistent en genoeg in aantal dat de politie in St-Pierre-d'Oleron een oproep deed aan de studiegroep en informatiedienst die gaat over de niet-geïdentificeerde ruimtevaart verschijnselen (GEIPAN). De UFO was in feite een papieren ballon van een meter in diameter die was gedaald en door een Nederlander woonachtig in St. George, volgens de traditie in zijn land was opgelaten.

Daar moest ik toch wel erg om lachen. Een Nederlands ritueel kan je het niet noemen, maar voor mij zou het dat wel mogen worden. Zoekend naar een leuk beeld van deze ballon kwam ik er achter dat deze geluksballonnen ook wel ufoballonnen worden genoemd. Ongelofelijk.

Geen opmerkingen: