maandag 13 december 2010

Gasverbruik

Vorige week kregen we weer een rekening van ons gasverbruik van de afgelopen twee maanden. Toen ik het bedrag zag, stokte mijn adem even. Later dacht ik dat er goede verklaring voor zou zijn en dat er gewoon ergens een foutje gemaakt was. Maar de tellerstand kwam wel overeen. In mijn beleving was het goed mis en we besloten direct alle gastoevoer naar fornuis, boiler en verwarming dicht te gooien om te checken of we geen lek hadden. Jan liep alle leidingen na en ik klom in de telefoon. Maar ook hier zijn medewerkers op vrijdagmiddag om vijf uur niet echt behulpzaam. Ik liet me afschepen met de belofte dat er een technici langs ging komen. De dagen erop lazen we aandachtig alle papieren nog eens na en ja hoor de mevrouw aan de telefoon had gelijk. Tot nu toe hadden wij alleen maar geschatte bedragen betaald. Het gekke was wel eens waar dat een jaaroverzicht dan ook niet uit de werkelijke bedragen bestond. In hele kleine letters was te lezen dat wanneer het bedrag vetgedrukt stond dat het dan werkelijke bedragen betreft. Aangezien dit bedrag ongeveer net zoveel bedroeg als de rekeningen van de afgelopen twee jaar is het wel even slikken. Bij nader inzien waren de bedragen die we tot nu toe moesten betalen ook niet reëel. Helaas kunnen we nu niet de jaren vergelijken en zien of de door ons aangebrachte dubbele beglazing etc. effect hebben gesorteerd in ons gasverbruik.

Geen opmerkingen: