zondag 12 december 2010

Pijn

Na een dag van bijna 20 graden was het tijd om de knoflook in de grond te plaatsen als mede de bollen in de tuin te zetten. Ik was al bijna vergeten hoe lekker het is om weer met de tuin bezig te zijn. Veel te lang niet zelf gedaan. Ik trok mijn sloffen uit en stap in mijn laarzen. Al vrij snel irriteert me iets op mijn rechtervoet. Weer binnen smeer ik wat Azaron op het vervelende plekje. Maar de jeuk gaat niet weg een paar uur later is het zelfs enorm pijnlijk. Zo pijnlijk dat ik na twee paracetamols nog het gevoel had dat ik gestoken was door een wesp. Omdat ik toch al met Tessa naar de dokter moest kon ik dit "ongelukje" direct aankaarten. De dokter nam het niet lichtzinnig op en vond dit duidelijk een geval; gebeten door een spin. Ik kreeg aan lading cremes , anti-histamines en prednisolon mee om me de komende week druk mee te houden. Ik kon niet geloven dat een klein spinnetje dit gevolg kon veroorzaken. De pijn houdt zeker drie dagen aan. En dat terwijl ik eigenlijk best gecharmeerd ben van deze beestjes omdat ze de oh zo vervelende vliegen opeten en over het algemeen uit de weg gaan als ik in de buurt kom. Toch maar weer sokken aan en mijn laarzen uitschudden van te voren.

Geen opmerkingen: