zaterdag 28 maart 2009

afhandeling Storm


Met ongeveer 700.000 schadegevallen na de storm van afgelopen januari hebben de verzekeringsmaatschappijen het maar druk. In ons geval had de verzekeraar er een apart team medewerkers opgezet. We kregen netjes bericht over de aan te leveren documenten. Een offerte van de werkzaamheden die nodig waren om de schade op te lossen zou volstaan. Één actiepunt op mijn "things-to-do-lijstje". Echter dan begint het pas. Want wie moet ik bellen voor zo'n "devis". Ik zocht het woord voor aannemer op, maar toch kwam ik daar niet echt verder mee. Na een tijdje kwam ik er achter dat men hier met heel veel kleine gespecialiseerde bouwbedrijfjes werkt. De een doet alleen hout, de volgende alleen zink en daken, en de derde kan alleen metselen. Het beste is altijd om via via aan goede mensen te komen. Dat netwerk is enerzijds nog niet zo groot en anderzijds werkt het langzaam. En aangezien het alleen maar om een offerte voor de verzekering ging, wilde ik gewoon zelf iemand kunnen bellen. Maar de oude eigenaar had geen gouden gids achter gelaten. Hoe kom ik nu weer aan zo'n ding. Via internet kwam ik er niet uit. Dus maar weer naar de buren. Deze vertelde me dat ik de gids aan de postbode moest vragen. En inderdaad een paar dagen later nam ze er een mee. Maar zo zie je maar weer, wat één actiepunt lijkt, eindigt uiteindelijk in vele werkzaamheden en zo vul ik mijn dagen.

Geen opmerkingen: